Paranenko home- ja monikemikaaliyliherkkyydestä tällä menetelmällä?

Olen ollut muutaman viikon niin innoissani, että hihkun kaikesta ja kaikkialla.

Olen tehnyt jo monta vuotta töitä sisäilman parissa ja olen erikoistunut homeyliherkkien, monikemikaaliyliherkkien, sähköyliherkkien sekä valoyliherkkien asiakkaiden palvelemiseen.

Kaikki edellä mainitut ovat ympäristösairauksia. Myös itse sairastan homeyliherkkyyttä sekä monikemikaaliyliherkkyyttä.

Nyt olen halukas ja valmis parantumaan niistä.

Muutama vuosi sitten tajusin, että minulla on ollut lapsesta asti home- ja monikemikaaliyliherkkyys. En itsekään oikein osannut tarkalleen aiemmin määritellä, mistä sairaudessa on kyse. Tiesin, että kyseessä jonkinlainen yliherkistymien ympäristön ärsykkeille.

Vaikka pahin altistuminen on ollut ohi jo vuosia sitten, trauma on tallentunut aivoihini. Kehoni reagoi pienen pieniin määriin altisteita.  Tämä aiheuttaa vieläkin kehossani erilaisia tulehdusreaktioita (kilpirauhanen) sekä todennäköisesti myös ruokayliherkkyyksiä (gluteeni ja maito). Joudun tälläkin hetkellä olemaan hyvin tiukalla ruokavaliolla.

Kun monikemikaaliyliherkkyys oli pahimmassa vaiheessa jouduin odottamaan, että katu tuulettuisi edellisen kävelijän jälkeen. Haistoin ohikulkijan hajuvedet ja vaatteiden pesuaineet ilmassa hyvin kauan jopa ulkona. Nyt home- ja monikemikaaliyliherkkyys ovat huomattavasti lievemmät, mutta käsitän, että limbinen järjestelmäni reagoi kemikaaleihin vieläkin ylisuuresti. Viimeisen puoli vuotta olen esimerkiksi kärsinyt elohiirestä, joka aktivoituu monenlaisista hajuista. Myös eilen käytyäni asiakkaan luona, kärsin loppupäivän lievästä aivosumusta.

Uskomattomia parantumistarinoita!

Nyt alan ymmärtää, että näissä ympäristösairauksissa on kyse neurologisesta häiriöstä. Tämän aivojen toimintahäiriön aiheuttajia voi olla monia tai yksi. Useimmiten taustalla on hometalo, homekoulu tai töissä tai vaikka remontin aikana tapahtunut yksittäinen ylisuuri kemikaalialtistus tai näiden kaikkien yhdistelmä.

Aivoilla on kyky suojella itseään ja ne oppivat näistä huonoista kokemuksista. Nämä vaaralliset aineet rekisteröityvät aivoihin. Aivot lähettävät keholle signaalin reagoida kyseisille aineille tulevaisuudessa. Ja lopulta aivot alkavat etsiä samankaltaisia aineita ja havaitsevat pian yhä pienempiä ja pienempiä määriä erilaisia kemikaaleja ja homeita.

Vaikka itse olen tähän mennessä ollut lähes ylpeä siitä että voin havaita haitalliset aineet yhdellä nuuhkaisulla, se ei tee kuitenkaan keholleni hyvää. Kyseessä on aivovaurio. Piste. Kehoni reagoi aivojeni käskyihin, oireet aiheuttavat sterssiä ja solut sulkeutuvat, jolloin aineenvaihdunta huononee ja parantuminen kasvu estyy. Näin syntyy itseään ruokkiva negatiivinen kehä.

Uskomatonta tässä on se, että kun vihdoin näen sairauteni näin, voin myös nähdä parantumiskeinon. Vielä haluan korostaa, että vaikka tästä parantuisin, ei se tarkoita, että haitalliset kemikaalit tai homeet, joista olen täällä vuosikaudet paasannut, olisivatkin turvallisia tai terveellisiä, ei. Niiltä pitää suojautua ja altistumista tulee silti välttää. En kuitenkaan halua menettää terveyttäni tai elää rajoitettua elämää enää.

Olen nyt nähnyt omin silmin, kuinka erittäin vakavaa monikemikaaliyliherkkyyttä sairastava asiakkaani parani kuukaudessa työkuntoiseksi kouluttamalla aivonsa uudelleen. Toinen home-vertaistuki-tuttuni parani myös kuukauden sisällä. Muutos erakoituneesta normaaliksi tapahtui hyvin nopeasti.

Metodi, jota he ovat käyttäneet ja jota minäkin aion nyt kokeilla perustuu siis aivojen uudelleen ohjaukseen. Siis neuroplastisuuteen eli aivojen kykyyn muokkautua uudelleen ja uudelleen. Menetelmän nimi on Dynamic Neural Retraining System eli DNRS.

Aivojen ihmeellisyyttä, muokkautuvuutta ja kapasiteettia olen olenkin blogissani ennenkin ihastellut, joten uskon tämän menetelmän tehoon täysin!

Valmiina parantumaan – menetänkö hajuaistini?

Olen täysin valmis unohtamaan identiteettini monikemikaaliyliherkistyneenä jos voin vielä edelleen parantaa terveyttäni ohjelmoimalla aivoni uudelleen. Olen nyt saanut tilaamani DVD-setin. Setti sisältää neljän päivän seminaarin, jossa käydään erittäin tarkkaan läpi ympäristösairauksien mekanismi, limbisen järjestelmän toiminta sekä opetetaan keinot joilla aivot voi uudelleenkouluttaa niin, että ne eivät enää ylireagoi (haitallisiin), mutta ei hengenvaarallisiin kemikaaleihin, säteilyyn, homeille tai muihin ympäristöärsykkeisiin. Seminaarin jälkeen harjoituksia pitäisi tehdä puolen vuoden ajan, noin tunti päivässä.

Menetelmää käyttäneistä 90 % on parantunut täysin normaaleiksi. Itselleni ylikehittynyt hajuaisti on myös tärkeä työväline, joten hieman minua jännittää, että voinko enää tämän DVD-seminaarin ja puolen vuoden treenin jälkeen tehdä enää töitäni. Ohjelman kouluttaja nimittäin vakuuttaa, että myös hajuiaisti palaa menetelmää käyttäneillä tavalliseksi.

Menetelmän on kehittänyt itse erittäin vakavasta monikemikaaliyliherkkyydestä ja sähköyliherkkyydestä kärsinyt kanadalinen Annie Hopper.

Menetelmästä voi hyötyä:

Vaikka menetelmä on kehitetty eritiyisesti ympäristösairaille ja ympäristöyliherkille, sen on huomattu auttavan myös muita, jotka kärsivät limbisen järjestelmän häiriöistä. DNRS:ää voi käyttää näiden sairauksien hoitoa tukemaan.

Tällaisiä sairauksia ovat muun muassa:

  • lisämunuaisten uupumus
  • allergiat (siitepöly, eläinallergiat, ruoka-aineallergiat)
  • ahdistus
  • astma
  • keskushermoston yliherkkyys
  • krooninen väsymysoireyhtymä
  • krooninen kipu
  • aivosumu
  • masennus
  • sähköyliherkkyys
  • fibromyalgia
  • ruoka-aineyliherkkyydet
  • krooniset päänsäryt
  • unettomuus
  • ärtyvän suolen oireyhtymä
  • vuotavan suolen syndrooma
  • lymen tauti
  • homeyliherkkyys / homesairaus
  • monikemikaaliyliherkkyys
  • paniikkikohtaukset
  • post traumaattinen stressioireyhtymä
  • iho-oiret (ekseema, ihottumat)

Parane sinäkin nyt!

Aloitin seminaarin katsomisen tänään ja olen jo hyvin vakuuttunut tämän menetelmän tehosta. Aion kertoa teille miten tämä asia edistyy. Eli jos olet kiinnostunut ja maltillinen, odota kokemuksiani ja osta paketti vasta sitten. Lupaan raportoida kokemuksiani mahdollisimman pian.

Itse en kuitenkaan pahoin altistuneiden ja erittäin herkästi oireilevien asiakkaideni kokemuksia kuultuani malttanut odottaa edes päivää. Ostin paketin siltä istumalta ja onneksi toimitus Kanadasta Suomeen ei kestänyt montakaan päivää.

Itse tilasin suosituimman setin ”Package 2”, joka sisältää kahdeksan DVD:tä (tekstitys suomeksi) joilla on yksi alustuspäivä ja kolmipäiväinen seminaari sekä paljon harjoituksia, Wired Healing  -kirja sekä työkirja, jota tarvitaan harjoitusten tekemisessä. Tämän paketin hinta on 269,95 dollaria.

DVD:t on tekstitetty suomeksi ja myös harjoituskirjan voi saada suomennettuna!

Tilaa paketti tästä!*

DVD:t löydät siis sivuston yläpalkin valikosta Services & Resources” kohdasta ”Instructional DVD Series

PS. Katsoimme ensimmäiset DVD-pätkät pojan kanssa. Hänkin on kiinnostunut limbisen järjestelmän toiminnasta. Niin kiehtovaa ja kiinnostavaa! Molemmat odotamme jo huomisaamua, jolloin jatkamme seminaaripäiväämme.

*Affiliate-linkki

Tästä voit lukea, kuinka harjoitukset edistyvät!

79 Comments

  1. Leena
    22.2.2017

    Hei! Mielenkiintoinen menetelmä! Toivottavasti saat hyviä tuloksia. Pisti silmään virhe parissa kohtaa: ilmeisesti limbinen järjestelmä oli lipsahtanut limbidiseksi. 🙂

    1. Maria
      22.2.2017

      Kiitos, toivotaan! Kerron sitten. Korjasin noi! 😀

  2. Outi
    22.2.2017

    Viittaat useaan otteeseen työhösi ja ammattiisi. Mikä se on?

    1. Maria
      22.2.2017

      Olen rakennusten terveellisyyteen perehtynyt arkkitehti. http://www.marianordin.fi

  3. Nimetön
    23.2.2017

    Menetelmä (otsikossa kirjoitusvihre)

  4. Maria
    23.2.2017

    Kyseessä ei ole psyykkinen sairaus, vaan neurologinen.

    Eli itsehän oireilen tälläkin hetkellä voimakkaasti mm homeille ja kemikaaleille. Oireeni ovat aivan todellisia, yskää, äänen lähtöä, huimausta, päänsärkyä, hengenahdistusta, nuhaa jne. Tässä ei kukaan sano, että oireilu ja sisäilmata sairastumine ei olisi todellesta. On kuitenkin erottettava kaksi asiaa: homeen aiheuttamat sairaudet ja oireilu. Home sairastuttaa monin tavoin. Oireet ovat kehon välittömiä reaktioita altiseeseen. Sairaudet ovat pitkäaikaisen altistuksen aiheuttamia.

    Yksi niistä sairauksista on tämä aivovaurio. Tämä ei todella kehity kaikille homeen sairastuttamille. Osahan ei tule koskaan yliherkiksi Aivovauriolla tarkoitan sitä, että muuttuu homekoiraksi ja kärsii monikemikaaliyliherkkyydestä, kuten minä.

    Eli kehoni reaktiot homeeseen tai kemikaalialtisteeseen ovat täysin ylimitoitettuja vaaraan nähden ja se johtuu siitä että aivoni ovat pikku hiljaa oppineet tällaisiksi. Tämä tila on tiedostamaton ja silti rankka elimistölle, sillä se aiheuttaa stessireaktion, joka estää paranemista. Kannattaa tutustua ennen kuin teilaa.

  5. A-M
    23.2.2017

    Eli kaikki tämän maan neurokirurgit, endokrinologit ja muut nyt sitten viralta, turhaan ovat näistä oireista hoitaneet ja kuten omassa tapauksessani, leikanneet ihmisten aivoja vaikka olisi tällainen helppo menetelmäkin tarjolla? Bloggaaja aloittanut juuri videoiden katselun. Törkeää ja lyhytjännitteistä -typeryyden lisäksi. Tämä oli kyllä rimanalitus.

  6. Johanna
    23.2.2017

    Kaipaisin kanssa lääketieteellisiä lähteitä väittämääsi, että ”ympäristösairauksissa on kyse aivovauriosta”. Eikö esim. homealtistuksen aikaansaamat immuunipuolustuksen reaktiot, tulehdukset, autoimmuunisairaudet, ja myös herkistyminen esim. siten, että joka kerta kun astuu tilaan jossa on vähempiäkin määriä mikrobeja, niin saa välittömästi vaikka nokkosihottuman tai yskän, ole aika lailla muun tason elimistöllistä reagointia, kuin neurologista oppimista ympäristön ärsykkeistä, esim. hajuista? Pikemminkin solujen ja limakalvojen tasolla tapahtuvaa reaktiota ilmassa oleville mikrobeille, joihin esim. homealtistuneen elimistö, (ei aivot etunenässä) on kehittänyt vahvan immuuunipuolustusreaktion?

    1. Maria
      23.2.2017

      Myös nämä muut reaktiot ovat aivojen aiheuttamia. Yskä, äänenlähtö, ihottumat ym. kaikki syntyvät aivojen käskystä. Ja tämä tapahtuu vaikka henkilö ei itse olisi tietoinen altistuksesta, limnbinen järjestelmä toimii niin.

      1. Katja Minkkinen
        23.2.2017

        Kaipaisin tähän myös lääketieteellistä näyttöä. Suomalaisten tutkijoiden ryhmähän totesi juuri vuoden alussa julkaistussa tutkimuksessa, että aivosumu johtuu sisäilmamyrkkyjen eiheuttamasta punasolujen happivajeesta. Kansainvälisestikin mainetta niittänyt suomalainen neurologi on löytänyt monien elinten oireilun syyksi ääreishermoston toimintahäiriön, joka lähettää aivoille viallisia signaaleja. Kumpikaan näistä ei toimi tahdonalaisena, joten niitä ei voi myöskään itse hallita. Itsesuggestointia ja terapiaa oireiden hoitoon tässä maassa tarjoaa lähinnä Sainio ja hänen ”oppilapsensa”. Miten tämä eroaa siitä?

      2. Maria
        23.2.2017

        Ei tässä väitetäkään, etteikö aivosumu johtuisi happivajeesta! Siitä se todella johtuu ja kaikki oireet todella johtuvat homeesta. Pointti on, että kaikki oireet (myös se happitasojen lasku) on seurausta aivojen hätäsignaaleista. Aivot voidaan opettaa uudelleen niin, että ne eivät reagoi ylisuuresti vaaraan nähden. Tämä ei ole terapiaa ja itsesuggestointia, vaan uusien hermoyhteyksien luomista aivoihin.

      3. Katja Minkkinen
        23.2.2017

        Millä perusteella uskallat ihmisille suositella, että parannu sinäkin nyt? Aika rohkea lupaus ottaen huomioon sen sairauksien kirjon, mitä sisäilmaongelmat ihmisille aiheuttavat. Yksikään asiaan kymmeniä vuosia perehtynyt lääketieteen asiantuntija ei ole tuollaista lupausta voinut antaa, sillä aika yksimielisiä ovat, ettei sisäilmamyrkkyjen aiheuttamista pitkäaikaissairauksista voi kokonaan parantua.

      4. Maria
        24.2.2017

        Menetelmällä mm. myrkkyjenpoistojärjestelmä palaantuu, jolloin MCS:n liitännäissairaudetkin parantuvat. Kannattaa testata! Uskallan suositella, sillä olen nähnyt todella uskomattomia parantumisia tällä menetelmällä. Kuulen päivittäin lisää kokemuksia. Olen päivittäin tekemisissä näiden yliherkistyneiden kanssa, joten tiedän kyllä millaisia tarinoita MCS ja homeyliherkillä on. Lisäksi tässä ei ole mitään riskejä tai sivuvaikutuksia, kuten monilla lääkkeillä.

  7. Elina
    23.2.2017

    Kiitos ihanasta kirjoituksesta! Täällä kuudes päivä menossa dvd-seminaarien aloituksesta ja ilosta itkien istun junassa ihmisten keskellä. Eilen halasin hajustettuja ystäviäni ongelmitta ensimmäistä kertaa useaan kuukauteen. Pystyn ensi viikolla palaamaan töihin. Hajuaisti on jo aika lailla normaali. Tämä on juuri niin uskomatonta kuin miltä se kuulostaakin – teoria taustalla on törkeän nerokkaan pätevä ja loppujen lopuksi äärimmäisen yksinkertainen yksinkertainen. Kuntoutus vaatii olympiaurheilijan sitoutumista ja motivaatiota, mutta se on sen arvioista. Sitä paitsi hullun hauskaa!

    1. Maria
      23.2.2017

      Kyse ei ole ”vain” videoiden katselusta. Metodi on työläs ja varsin tekninenkin.
      MCS on kemikaalien tai homeiden aiheuttama fyysinen aivovaurio, ei psyykkinen tila. Aivot opetetaan olemaan reagoimatta turhiin ärsykkeisiin. Kemikaalit ovat toki tämänkin jälkeen haitallisia, mutta eivät aiheuta akuutteja ja vaaraan nähden ylisuuria oireita.

  8. S
    23.2.2017

    Kiitos Maria! Suomessa lääkärit aivopestään lääkefirmojen toimesta jo opiskeluaikanaan melko tehokkaasti heitä hyödyntävien koneistojen roboteiksi. On upeaa huomata, että joskus siihenkin törmää, että osaavat huomioida asioita oman boksinsa ulkopuolelta. Vaihtoehtoisesti ajattelevat ja luonnollisempaan hoitoon pyrkivät ovat usein oikeiden vastausten äärellä länsimaista hoitokulttuuria aiemmin. Länsimainen lääketiede ei tarjoa vastauksia kaikkeen, vaikka täällä päin sitä pidetään valheellisesti ylivertaisena. Kokonaisvsltaisuudesta se on vielä hyvin kaukana. Oireiden syntyyn ei perehdytä, vain oireisiin ja niihinkin usein koneiston sanelemana eli lääkkein. Aina ne eivät suinkaan olisi tarpeen, jos asioita osattaisiin miettiä laajemmin. Resursseja ja osaamista puuttuu. Työskentelen terveydenhuollossa, tiedän mistä puhun. Tällainen uusi tieto on tarpeen ja lisää tutkimustuloksia kaivataan. Olen myös lukenut neurofeedbackista, näissä lienee sama tarkoitus. Itsekin olen altistunut homeelle sekä herkistynyt kemikaaleille. Myös valo- ja ääniyliherkkyyttä on ja nimenomaan ne reaktiot ovat hermostollisia. Itseäni kiinnostaa paljon myös suolistomikrobistotutkimukset ja niiden yhteys homealtistukseen. Vielä en ole löytänyt tutkimuksia siitä, näkyisikö suoliston mikrobeista muutoksia altistuksesta ja voisiko niihin kenties vaikuttaa ja saada siten helpotusta oireisiin. Kerro ihmeessä, jos itse löytäisit, luulen että niitä joudutaan vielä odottamaan. Kuitenkin ajankohtainen ja kuuma aihe maailmalla ja Suomessakin nämä suolistomikrobiston tutkimukset. Onneksi!

    1. Sanna
      23.2.2017

      FLT lääkäri Erkki Antilalta voisit varmasti saada tietoa siitä, näkyykö suoliston mikrobeissa muutoksia altistuksesta, ainakin minulle hän totesi jo vuosia sitten MDD:n ulosteesta tehtävää ruoansulatusanalyysia (CDSA 2.0/P)tutkiessaan, että tulokset näyttävät aivan samanlaisilta, kuin yleensä homealtistuneilla. Ehkäpä Erkki Antilalla on myös tietoa suolistomikrobiston ja homealtistuksen välisestä yhteydesä tehdyistä tutkimuksista? Taatusti hän osaa ainakin kertoa sinulle, miten suolistomikrobeihin voi vaikuttaa – oli sitten kyseessä homealtistus tai joku muu syy, tosin tähän kykenevät varmasti muutkin FLT asiantuntijat 🙂

    2. Huuhaa
      23.2.2017

      Kyllä toi homma enemmän psyykkiseltä kuin neurologiselta vaikuttaa…

  9. Puupi
    23.2.2017

    Mahtaisiko histamiinin ylieritys liittyä kuvioon? Keho reagoi milloin mihinkin erittämälöä histamiinia, kun kokee että jokin uhkaa elimistön. Stressi on myös yksin histamiinin erityksen laukaisija.

    1. Maria
      23.2.2017

      Kyllä, myös histamiinin erityksestä vastaavat aivot!

  10. Sanna
    23.2.2017

    Maria, tämä on aivan superkiinnostavaa, kiitos niin paljon, että kerroit tästä, odotan innolla raportointiasi kokemuksistasi!!

    1. Maria
      23.2.2017

      Kiitos kommentista! Olen tosi innoissani! Tänään kuulin jo ties monennesta tällä systeemillä parantuneesta. Odotan niin paljon sitä, että ei tarvitsisi olla esimerkiksi ruokavalion kanssa niin ehdoton!

      1. Nimetön
        24.2.2017

        Mielenkiinnolla Odotin kokemuksiaai, jäin pohtimaan minkälainen on nyt ruokavaliosta ja Oletko siinä saanut apua sisäilman aiheuttamiin vatsa oireisiin.

      2. Sari
        24.2.2017

        Siis Odotan?

      3. Maria
        24.2.2017

        Olen ollut täysin gluteenittomalla neljä vuotta ja saman verran lähes maidoton. Gheetä syön ja vähän voita joskus. Syön todella, todella paljon kasviksia ja jonkin verran lihaa. En paljoa muuta. Eli ruokavalio on paleo-tyylinen. Siitä on kyllä ollut aivan suunnattomasti hyötyä paranemisessa!

  11. Titityy
    23.2.2017

    Omg, tätä päivää oon odottanut enemmän kuin mitään muuta! Länsimaisella lääketieteellä ei ole ollut kohdallani yhtään ainutta keinoa, joka olisi oloani helpottanut. Harmittaa ja kauhistuttaa se särkylääkkeiden ja nenäsumutteiden määrä, mitä oon nautttinut.

    Tämä metodin toimivuus olisi pelastukseni, odotan innolla ja maltilla 😉 raportointiasi hoidon etenemisestä. Minulla ei ole varaa tilata noita dvd:tä, yhteistilaus tai joltakin lainaaminen kiinnostaa ja kovasti. Mahtava alku tälle torstaille! Ja todellakin hullun kiinnostavaa!! En ymmärrä ihmisiä, jotka tumoitsee kaiken, mistä ei itse tiedä..

    1. Maria
      23.2.2017

      Ostin itse epäröivänä DVD:t, ajattelin että jos menee rahat hukkaan. Nyt olen vakuuttunut, että ei. Ja minulla on jo ostajat DVD:lleni jonossa, eli uskon, että löydät kimpan!

  12. Helmi
    23.2.2017

    Sairautta lisämunuaisen uupumus ei ole olemassa.
    Paljonko Maria saat provikkaa/myyty huuhaa seminaari?
    Homekoiralla ei ole aivovauriota, kuten ei huume- tai ruumiskoiralla. Eikä myöskään sinulla. Paitsi jos olet kolauttanut kallosi johonkin tms.
    Miksi suosittelet ”seminaaria” muille kun olet kertomasi mukaan katsellut vasta ensimmäisen osan ja ”teho” alkaa vasta kuukausien treenin kuluttua?

    1. Maria
      23.2.2017

      Itselläni muun muassa todettiin lisämunuaisen uupumus hometalossa asumisen jälkeen. Saan hyvin pienen provision, jos joku ostaa tuon linkin kautta DVD:n itselleen. Rahanteko ei todellakaan ole tässä pointtini. Minusta on ollut upea kuulla, kuinka asiakkaani, jotka ovat jo tuhlanneet tuhansia ellei satoja tuhansia asuntoihin ja muuttoihin, lääkärikuluihin ynnä muihin, ovat saaneet terveytensä ja normaalin elämänsä takaisin tämän menetelmän avulla.

    2. Maria
      23.2.2017

      Koska asiakkaani, jotka tunnen pitkältä ajalta, ja joiden parantumista en voinut ikipäivänäkään toivoa, parantuivat tämän metodin avulla nopeasti. Hajuaistin kouluttaminen tarkaksi on eri asia kuin MCS. Ei viinin maistelija tai home- tai huumekoira saa elämänlaatua pilaavia oireita, vaikka heillä kaikilla on tarkat hajuaisit.

      Itse kokeilen tätä nyt silläkin uhalla, että ensin menetän tarkan hajuaisitini. Uskon, että voin uudelleen kouluttaa nenäni, mutta sellaiseksi, että en oireile altisteista.

    3. Wilhelmiina
      23.2.2017

      Helmi, tuleppa kertomaan tuo minun uupuneille lisämunuaisilleni 😀 Se, jos koululääketiede ei ole VIELÄ hyväksynyt lisämunuaisten uupumista sairaudeksi ei tarkoita sitä, etteikö sellaista sairautta olisi. Eihän fibromyalgiakaan vielä hetkin sitten ollut sairaus, mutta nytpä sekin on jo sairaudeksi myönnetty.Sama CFS:n kohdalla.

      Ei kannata uskoa kaikkea mitä kirjoista lukee 😉

      1. Maria
        23.2.2017

        Niinpä!

  13. Jenna Igott
    23.2.2017

    Olen lukenut tästä metodista joskus netistä ja en vielä ymmärrä millaisista harjoitteista on kyse. Mutta on tietysti totta, että aivot voivat kuntoutua. Tätä olen saanut todistaa työssäni lähihoitajana, kun aivoinfarktin saanut ihminen oppii uudestaan kävelemään, puhumaan jne. Riippuu tietysti aivovamman laajuudesta kuinka paljon on mahdollista parantua, mutta mahdollisuuksia on. Uskon myösm että omalla kohdallani aivoni vaurioituivat vuoden kestävässä liima- ja homealtistuksessa. Vaurion takia aivoissani on verenkiertohäiriöitä, jotka sittemmin ovat levinneet koko kehoon, käsiin, jalkoihin, nieluun… Olen kiinnostunut kyllä tästä metodista, mutta haluaisin kuulla mitä se harjoittelu käytännössä on. Olisin valmis tilaamaan paketin, jos siitä todela voisi olla apua. Mietin myös, että tämähän ei kuitenkaan ole samaa settiä, josta Neurologi Sainio puhuu? Hänkin on sitä mieltä, että hermosto on herkitynyt tietyille yhdisteille ja reagoi niihin suhteettoman voimakkaasti altisteen määrään nähden. Ja hän uskoo, että siitä voi parantua jollain käyttäytymisterapialla ja olemalla välttämättä altisteita. Hmm. Mutta odotan postauksiasi aiheen tiimoilta 🙂 Siunausta matkaan 🙂

    1. Sanna
      23.2.2017

      Mustakin olisi mielenkiintoista tietää, miten DNRS näyttäytyy suhteessa Sainion juttuihin, kun näin äkkiseltään kuulostaa siltä, että niissä on jotain samoja elementtejä, mutta varmaan paremmin perehtyessa asiaan ne ovat täysin eri asioita?

      1. Maria
        23.2.2017

        Kyllä, täysin eri asia ainakin siinä sairauden käsityksessä. Itse en suorastaan ole perehtynyt Sainion juttuihin muuta kuin median kautta ja olen hänen kanssaan täysin eri mieltä ainakin sen perusteella.

      2. Sanna
        23.2.2017

        Minäkään en koe hänen näkemyksiään omakseni (näin kauniisti sanottuna 😉 ), mutta hassua kyllä, googlaamalla tuli vastaan hänen esityksensä ”Haasteena
        ympäristöherkkyys – painopiste kuntoutumiseen” (http://www.soterko.fi/files/Tapahtumat/markku-sainio-ttl-haasteena-ymparistoherkkyys-painopiste-kuntoutumiseen.pdf), jossa hän sivulla 20 arvioi DNRS:n olevan hyvä juttu 😀

      3. Maria
        23.2.2017

        Joo, tästä kertoikin yksi parantunut asiakkaani. En nyt itse ehdi katsomaan tuota läpi, mutta asiakkaani mielestä hän oli käsittänyt tässä silti väärin DNRS:n, vaikka siihen vetoaakin. Minun on vielä vaikea ottaa kantaa, kun vasta olen kuullut kokemuksia ja kurssi kesken. Sen jälkeen voin kommentoida ja tutustua tähänkin!

      4. Sanna
        23.2.2017

        Sainio ottaa käsittääkseni kantaa DNRS:ään tolla yhdellä slidella, jossa on kuvakaappaus DNRS:än kotisivusta ja seuraavat tekstit: ”Hyvä, koska ei aiheuta potilaiden tai oireilun leimaamista”, ”Ajattelu kohdistetaan paranemiseen!” ja ”Mieli ja ajattelu hallintaan niin, ettei häiritsee kehoa osa oireiston hallintaa”.

      5. Maria
        23.2.2017

        Ok, en itse jaksa analysoida tätä sen enempää. Aikalailla samantekevää, kuka on mitäkin mieltä, jos homma toimii!

    2. Maria
      23.2.2017

      Kerron pian lisää! Kiinnostavaa, itsekin olen lukenut paljon erilaisista aivovaurioista ja niistä parantumisesta. Aivot ovat uskomaton kapistus. Itselläni on nyt hieman hölmö olo, olenhan sairastanut tätä vuosikaudet, enkä ikinä ole ymmärtänyt ajatella asiaa tältä kantilta. Olen niin innoissani!

  14. NIMETÖN
    23.2.2017

    Mikä osuus Kaksplussalla on tuohon ”Retrainingthebrain” Affiliate-statukseen ja siihen liittyviin tuloihin?

  15. Juuso
    23.2.2017

    Sanoit, että: DVD:t on tekstitetty suomeksi ja myös harjoituskirjan voi saada suomennettuna! Mutta tuolla linkin takana olevassa tilauslomakkeessa ei ole suomen kielestä mitään mainintaa. Mistä saa siis suomenkieliset versiot dvd + harjoituskirja?

    1. Maria
      23.2.2017

      Se on totta. Suomen kielestä ei ole mainintaa, mutta kaikki DVD:t on myös suomeksi. Myös harjoituskirjan voi saada piakkoin suomeksi.

      1. Juuli
        24.2.2017

        Hei,

        Minullekin jäi epäselväksi mistä nämä saa suomeksi? Kun tuolla sivuilla puhutaan vain ranskan, saksan, italian ja espanjan kielisistä tekstityksistä.

      2. Maria
        25.2.2017

        Vaikka nettisivulla ei ole mainintaa, kaikki DVD:t on suomennettu. Suosittelen lämpimästi!

  16. krista
    23.2.2017

    Hei, kerrotko vielä, voiko paketin harjoitteita tehdä masennukseen, ahdistukaeen ja keskushermoston yliherkkyyteen. Eli ovatko menetelmät sovellettavissa omaan tilanteeseen?

    1. Maria
      23.2.2017

      Kyllä, menetelmä on kehitetty monikemikaaliyliherkille, mutta suurimmasta osasta harjoituksia on olemassa erilaisia sovelluksia eri ongelmille.

  17. Urea jacta ect
    23.2.2017

    Toivottavasti DVD auttaa myös silmien kirvelyyn, sitä on ainakin odotettavissa 🙂

    1. Maria
      23.2.2017

      Yksi pahiten altistuneista kärsi juuri erittäin voimakkaista silmäoireista (joutui käyttämään suojalaseja koko ajan) ja ne todella parantuivat täydellisesti.

  18. A
    23.2.2017

    Sterssiä.

  19. Johanna
    23.2.2017

    Hei! Olen tehnyt DNRS harjoituksia nyt 4 kuukautta ja parantunut 90% MCS oireista, ja n. 70% reumasta ja kroonisista tulehduksisa (poskiontelot, silmäluomen reunat). Ville Valtonen aikoinaan minulle MCS diagnoosin antoi, ja liudan muita diagnooseja, ja ainoana hoitokeinona neuvoi eristäytymään ja kirjoitti pitkiä antibiootti- ja kortisoonikuureja, hirveästi toivoa hän ei antanut – kuulemma MCS pahenisi vain joka kerta kun altistuu. Kokeilin myös Erkki Antilan määräämää antioksidanttihoitoa, sekä lukemattomia muita hoitoja (akupunktio, vyöhyketerapia, ruokavaliohoidot, detoxhoidot jne), mutta mikään ei tehonnut, MCS vaikutti vain pahenevan.

    DNRS-metodi on vaativa, harjoituksia pitää tehdä joka päivä tunnin ajan, vähintään 6 kk aikana, mutta metodi toimii. Eli mikään hokkuspokkus pikähoito tämä ei ole, mutta tuloksia tulee tasaisen varmasti kun harjoitteita tekee tunnollisesti päivittäin. Aivoja voi pikkuhiljaa muovata ja sen myötä limbinen järjestelmä rauhoittuu eikä enää aiheuta ”hälytystilaa” kehoon ulkoisista ärsykkeistä. Parantumisessa on ylä- ja alamäkiä, se ei ole lineaarinen prosessi, vaan oireet häipyvät ja reaktiot pienenevät vähitellen. Sinnikkyyttä metodi vaatii, ja järjetöntä itsekuria, kuten mikä tahansa päivittäin toistettava harjoitus.

    Hyvä lääketieteellinen esitys DNRS -metodista löytyy täältä:

    Annie Hopper pitää n. tunnin mittaisen esityksen American Academy of Environmental Medicinen konferenssissa, lopussa esitetään myös lääketieteellisen tutkimuksen tuloksia.

    Lääketieteellisten tutkimusten tuloksia joissa MCS johdetaan lopulta aivoihin liittyvään häiriötilaan löytyy artikkelista:
    http://discovermagazine.com/2013/nov/13-allergic-life
    Artikkelissa runsaasti uutta tutkimustietoa MCS:n taustoista.

    DNRS metodin tehokkuutta MCS, CFS ja Fibromyalgian hoidossa tutkitaan nyt laajemmin uusissa lääketieteellisissä tutkimuksissa University of Alberta:ssa ja University of Galgaryssä aivo/neurotiede tutkimuskeskuksissa.

    Olen itse tehnyt ensin DVD kurssin, jonka jälkeen pari kuukautta myöhemmin olin sen verran parantunut että pääsin lähtemään Kanadaan DNRS kurssille.

    DNRS järjetää nyt keväällä 2017 myös ensimmäistä kertaa kaksi kurssia Euroopassa, mutta en tiedä varaustilanteesta, että ovatko kurssit jo täyttyneet.

    Parantuminen on ihana tunne, kun pääsee taas elämään kiinni ja tulevaisuus näyttää valoisalta 🙂

    Itse elän nyt jo aikalailla ”normaalia” elämää, töissä, matkustelen, urheilen, ilman sen kummempia rajoitteita.

    1. Sanna
      23.2.2017

      Tuhannet kiitokset Johanna, että tulit kertomaan henkilökohtaisista kokemuksistasi DNRS:istä, ihana kuulla, että olosi on kohentunut noin merkittävästi DNRS:in ansiosta! 🙂

  20. Kaisa
    24.2.2017

    Aivan mahtavaa!! ? Odotan innolla, että pääsen aloittamaan harjoitusten tekemisen. Kiitos Maria kokemusten jakamisesta!

    1. Nimetön
      24.2.2017

      Olen perehtynyt asiaan jo vuosia. Vaikka olisin miten hyvässä kunnossa, niin homeoireet ja hajusteyliherkkyysoireet tulevat aina takaisin homepaikassa ja jos tulee lähelle jotkut määrätyt hajusteet.

  21. Piia Raita
    24.2.2017

    Koska selvästi tämä menetelmä tuntuu olevan sinulle Maria jo hyvin tuttu ja olet aiheeseen ilmeisen perusteellisesti perehtynyt mainostaaksesi tuotetta, niin esitän muutaman kysymyksen, joihin toivoisin vastauksia:

    Mihin tutkimuksiin perustuu blogissa kirjoittamasi väitteet:

    ” ympäristösairauksissa on kyse aivovauriosta.”
    ja
    ”Aivoilla on kyky suojella itseään ja ne oppivat näistä huonoista kokemuksista. Nämä vaaralliset aineet rekisteröityvät aivoihin. Aivot lähettävät keholle signaalin reagoida kyseisille aineille tulevaisuudessa. Ja lopulta aivot alkavat etsiä samankaltaisia aineita ja havaitsevat pian yhä pienempiä ja pienempiä määriä erilaisia kemikaaleja ja homeita.”
    ”Kehoni reagoi aivojeni käskyihin, oireet aiheuttavat sterssiä ja solut sulkeutuvat, jolloin aineenvaihdunta huononee ja parantuminen kasvu estyy. Näin syntyy itseään ruokkiva negatiivinen kehä.”

    Mihin tutkimuksiin perustuu mainostamasi dvd-seminaarin keinot joilla aivot voi uudelleenkouluttaa niin, että ne eivät enää ylireagoi (haitallisiin), mutta ei hengenvaarallisiin kemikaaleihin, säteilyyn, homeille tai muihin ympäristöärsykkeisiin?

    Entä mihin tutkimuksiin perustuu väite ”Menetelmää käyttäneistä 90 % on parantunut täysin normaaleiksi.”

    Millä kouluttaja perustelee seuraavan: ”hajuiaisti palaa menetelmää käyttäneillä tavalliseksi.”?

    Entä tämän kohdan: ”Vaikka menetelmä on kehitetty eritiyisesti ympäristösairaille ja ympäristöyliherkille, sen on huomattu auttavan myös muita, jotka kärsivät limbisen järjestelmän häiriöistä. Tällaisiä sairauksia ovat muun muassa: …”?

    Miten perustelet väitteesi tässä keskustelussa: ”Tällä menetelmällä on mahdollista parantaa myös nuo fyysiset sairaudet.”?

    Onko ed. mainittuihin kohtiin viittaavat mahdolliset tutkimukset julkaistu asiallisissa tieteellisissä lehdissä ja onko väitteitä tukevia tutkimuksia useita?
    Kuinka paljon on tutkimuksia, jotka eivät tue väitettä ja mitä ne ovat?

    Markkinoit voimakkain terveysväittämin täällä tuotetta, jonka markkinoinnista saat taloudellista hyötyä (Blogissa Affiliate-linkki). Etkö koe tätä itse lainkaan ristiriitaiseksi lähestymistavaksi, etenkin, kun aihepiiriin liittyen muutenkin tienaat elantosi?

    Kiitos etukäteen vastauksista.

    1. Piia Raita
      24.2.2017

      Tällä ” Miten perustelet väitteesi tässä keskustelussa: ”Tällä menetelmällä on mahdollista parantaa myös nuo fyysiset sairaudet.”? ” viittaan siis julkisella Facebook-sivulla käytyyn keskusteluun.

    2. Piia Raita
      25.2.2017

      Pyysin perusteluja esittämiisi väitteisiin ja sain sinulta Facebookissa seuraavan vastauksen:

      ”Löydät vastauksen näihin tuosta DVD-setistä. Voin vain sanoa, että tämä on todella mullistava sisäilmasairauden hoidon kannalta. Elanto on jokaisen saatava nykypäivänä. Itse voin tällä hetkellä tehdä töitä lähinnä kotoa käsin tämän herkkyyteni tähden. Siksi olen kehittänyt mm. nettisivun jonka kautta voin auttaa sisäilmasta sairastuneita, Kotitalouskriisi-blogi on lähinnä harrastus. Blogimaailmassa affi-yhteistyöt on ihan peruskauraa. Mielipiteitäni ei voi silti ostaa.”

      Minusta on aika vastuutonta suositella hoitomuotoa, jonka onnistumisesta sinulla ei ole vielä omakohtaista kokemusta, ja olla vastaamatta heränneisiin lisäkysymyksiin, mutta kehoittaa sen sijaan katsomaan DVD:t, jotka maksavat useita satoja. Tulee äkkiseltään mieleen, että markkinoit tuotetta perusteettomin terveysväittein. Silloin se on myös epäeettistä.

      Olen pettynyt.

      1. Maria
        26.2.2017

        Sinun kannattaa tutustua aiheeseen avoimin mielin. Aivot ovat vastuussa kaikista elimistön reaktioista altisteille, olipa kyse maksan myrkynpoiston häiriintymisestä, nenän limanerityksestä tai veren happitasojen laskusta. Kaikki oireet tapahtuvat tiedostamattomasti aivojen käskyistä. Tällä menetelmällä on parantunut satoja erittäin pahasti eri tavoin ympäristöyliherkkiä ihmisiä aivan ”normaaleiksi”. Aivojen virheellisten kytkentöjen korjaaminen on ainoa lopullinen keino parantaa yliherkkyys.

        Ympäristötietoista elämää tulee parannuttuakin jatkaa eikä kukaan sano että home olisi tämän jälkeen yhtään sen terveellisempää kuin ennen. Se, että sisäilmaongelmat (homeet ja kemikaalit) aiheuttavat aivovaurioita on osoitus siitä, kuinka vakavasta asiasta on kyse.

        Ai

  22. […] elämä on ihanaa! Olen niin innoissani tästä uudesta mahdollisuudesta jonka olen saanut tämän menetelmän avulla. Tuntuu, että vaikutukset näkyvät monilla muillakin elämän osa-alueilla. Kun olo on […]

  23. […] Ostin itse tuotteen siis oikealla hinnalla ja olen nyt katsonut DVD:t. Ja edelleen suosittelen menetelmää kaikille, jotka kärsivät limbisen järjestelmän häiriöistä. […]

  24. […] väri sen sijaan sopii monella tapaa erinomaisesti tähän elämäntilanteeseen. Olen jatkanut DNRS-menetelmän harjoituksia ja saanut niistä suunnatonta hyötyä! Vielä kaksi viikkoa sitten en olisi hiusvärien hajun takia uskaltanut värjätä hiuksiani. Nyt […]

  25. […] eteisen matolle. Jotain minussa kuitenkin tapahtui matkan aikana. Tuota muutosta on lisännyt DNRS-menetelmä, jota harjoitan […]

  26. […] P.P.S. Tämän jutun kirjoittamisen jälkeen olen löytänyt vihdoin parannuskeinon homeyliherkkyyteen sekä monikemikaaliyliherkkyyteen. Olen harjoittanut DNRS-menetelmää ja saanut aikaan merkittäviä muutoksia terveydessäni. […]

  27. […] olen löytänyt vihdoin parannuskeinon homeyliherkkyyteen sekä monikemikaaliyliherkkyyteen. Olen harjoittanut DNRS-menetelmää ja saanut aikaan merkittäviä muutoksia terveydessäni. Suosittelen lämpimästi tutustumaan […]

  28. […] olen löytänyt vihdoin parannuskeinon homeyliherkkyyteen sekä monikemikaaliyliherkkyyteen. Olen harjoittanut DNRS-menetelmää ja saanut aikaan merkittäviä muutoksia terveydessäni. Seuraavaksi aion käyttää menetelmää gluteeniyliherkkyyteen. Menetelmällä on parantunut […]

  29. […] DNRS on menetelmä, jolla voidaan opettaa aivot pois ylireagoinnista erilaisille altisteille. Itselläni on haasteena muun muassa monikemikaaliyliherkkyys (MCS) ja homeyliherkkyys, joista olenkin teille monta vuotta tänne kirjoittanut. Näiden lisäksi minulla on muutama ruokayliherkkyys, kuten gluteeniyliherkkyys ja maitoyliherkkyys. […]

  30. […] Päivän aikana söimme, jaoimme harjoittelukokemuksia, -vinkkejä ja tietenkin myös teimme DNRS-harjoituksia yhdessä. Launtantaista jäi aivan ihmeellisen hyvä fiilis, joka on kantanut koko […]

  31. […] kaikenlaista liittyen Kätilöopiston sisäilmaongelmiin liittyen. Itsellänihän on juuri menossa DNRS-treeni, joten olen kaikkien uutisten lisäksi sulkenut tehokkaasti somefeedistäni sisäilmaongelmiin […]

  32. […] parantaa. Plastisuus eli muokkautuvuus on ominaisuus, jota käytetään hyväksi myös DNRS-menetelmässä, jota olen nyt jo kolme kuukautta […]

  33. […] Aivotreenini puolesta olisi ollut tosi mielenkiintoista osallistua kyseiseen ohjelmaan. Olisin herännyt aamuisin auringonnousun aikaan tekemään DNRS-harjoituksia. Olisin uinut niin älyttömästi! Olisin varmasti kehittänyt myös kaikenlaisia jänniä virityksiä luonnonmateriaaleista ja tehnyt herkullisia aterioita merenelävistä. Olen jo lapsena ottanut usein veitsen mukaan uimaan, sillä isäni opetti minut syömään simpukoita suoraan merestä. […]

  34. […] paljon tutkimuksia aivoihin liittyen. Innoistuin aiheesta, sillä olen tehnyt viimeiset kuukaudet DNRS-treeniohjelmaa, joka muokkaa aivojen rakennetta aivojen plastisuutta eli muovautuvuutta […]

  35. […] taas yhden syyn olla superkiitollinen DNRS-menetelmälle! En nimittäin vielä puoli vuotta sitten olisi voinut syödä […]

  36. […] koko kesän ja päässyt eroon viimeisimmistäkin home- ja monikemikaaliyliherkkyysoireista DNRS-menetelmällä. Olen silti sitä mieltä, että perheelle uutta kotia etsiessä kannattaa sisäilman laadun kanssa […]

  37. […] DNRS-aivotreeni on tuonut elämääni niin paljon  iloa ja onnea, että en vielä osaa edes sanoin selittää. Siispä mietin vielä hetken ja seuraavaksi aion kirjoittaa siitä. Moni onkin jo kysellyt, millaisia tuloksia olen saanut 6kk treenillä. […]

  38. […] sekä limbisen järjestelmän häiriöistä. Laitoin ensimmäisen DVD:n pyörimään ja kirjoitin blogiini tämän tekstin. Opin pian että yliherkkyyteni (kaikki niistä) olivat johtuneet limbisen järjestelmän […]

  39. […] näin sisäilmaongelmien aiheuttamista yliherkkyyksistä DNRS-menetelmällä parantuneen asiakkaani. Aloitin tuolloin ympäristöyliherkkyyksien hoitoon kehitetyn ohjelman […]

  40. […] Maria Nordinin perhe-elämää voi seurata Kotitalouskriisi-blogissa. Maria on sisäilmaongelmiin erikoistunut arkkitehti ja kiinnostunut myös aivotoiminnan vaikutuksista ihmisen kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin, ja näihin aiheisiin liittyy myös blogin vuoden 2017 luetuin juttu Paranenko home- ja monikemikaaliyliherkkyydestä tällä menetelmällä? […]

Comments are closed.

Scroll to top